پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272195
سينما غدير شهرکرد مرمت مي‌شود
تاریخ انتشار : 1403/05/02 17:57:42
نمایش : 144
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: بخش خصوصي ۱۵ ميليارد ريال براي مرمت و احياي سينماي غدير شهرکرد سرمايه‌گذاري مي‌کند.
 پيام احمدي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي«جهانبين نيوز»، با اشاره به ضرورت ساماندهي و بهبود بهره‌وري فضاهاي فرهنگي موجود در استان گفت: بازسازي سينماي غدير شهرکرد با سرمايه‌گذاري ۱۵ ميليارد ريالي بخش خصوصي آغاز شده است.

وي تصريح کرد: سينما غدير شهرکرد از جمله ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي فرهنگي موجود در استان به شمار مي‌رود که ميزان بهره‌وري از آن در سال‌هاي اخير به دليل بالا بودن هزينه‌هاي نگهداري و ضرورت تجهيز و بازسازي، کاهش يافته است ازاين‌رو برنامه استفاده از مشارکت‌هاي بخش خصوصي براي بهبود بهره‌وري اين مکان در يک سال گذشته مطرح و پيگيري شد.

احمدي با بيان اينکه محدود شدن فرصت‌هاي استفاده از سالن سينما به دليل لزوم تعميرات، پايين بودن درآمدهاي حاصله از اجراي برنامه‌هاي غير سينمايي در اين سالن و واريز اين درآمدها به خزانه دولت از جمله مسائلي است که امکان اجراي فعاليت‌هاي عمراني و مناسب‌سازي سينماي غدير را با مشکلاتي مواجه کرده است، تصريح کرد: بر همين اساس، گزارش تصميمي تهيه شد تا اين فضاي فرهنگي با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و با ايجاد تغييرات لازم به شکل مناسب‌تري مورداستفاده قرار گيرد.

وي اظهار داشت: در ادامه و پس از تهيه گزارش تصميم با صدور فراخوان، تشکيل کارگروه واگذاري استاني و تائيد مفاد قرارداد در اداره کل امور حقوقي و مالکيت معنوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سالن سينما غدير شهرکرد با استناد به ماده ۲۷ قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت در اختيار سرمايه‌گذار قرار گرفت تا پس از تجهيز و بازسازي و با حفظ کاربري از آن بهره‌برداري شود.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري يادآور شد: جذب مشارکت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در تجهيز و بازسازي سالن سينماي غدير، دومين تجربه ورود بخش خصوصي براي توسعه فضاهاي فرهنگي و هنري استان در ۲ سال اخير است.

وي با بيان اينکه جذب مشارکت بخش خصوصي در اين امور در تاريخ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سابقه نداشته است، افزود: در سال گذشته نيز طرح ساخت پارک فرهنگ و هنر در شهرکرد در زميني به مساحت ۵۰۰ متر و با سرمايه‌گذاري ۷۰ ميليارد ريالي بخش خصوصي کليد خورد که سرمايه گذار اين طرح در حال حاضر پيگير مجوزهاي مربوط به شهرداري است تا عمليات اجرايي را آغاز کند.

احمدي به آمادگي مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان براي جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در تکميل و تجهيز فرهنگسراي گندمان به روش ROT هم اشاره کرد و افزود: ساخت اين مکان فرهنگي هنري ۳۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد که حضور بخش خصوصي مي‌تواند روند تکميل و بهره‌برداري از آن را سرعت دهد. گفتني است، سالن سينماي غدير به عنوان بخشي از مجتمع فرهنگي و هنري غدير شهرکرد در سال ۱۳۷۶ به بهره‌برداري رسيد.

انتهاي خبر/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html